Омраам: Интелектуалните знания не могат да променят характера, защото не засягат дълбоко човешката същност
Ученето не прави човешките същества по-добри. Напротив - понякога то става опасно за обществото. Само в ръцете на тези, които са работили върху своя характер и са решили да го оползотворят в служба на хората, познанието е истинският благословен извор.
Днес българските деца излизат професионално ориентирани, но без съзнание за връзката си със земята и природата. Разбират геометричните фигури, но не и духовната си същност, учат се да познават часовника, но не и как да контролират гнева и обидата си
Монтесори учителят позволява на малкия изследовател да достигне своя личен зенит
Една от най-големите разлики между Монтесори учителите и традиционните учители е начинът, по който учителят възприема Детето. Може би сте чували, че Монтесори учителите „следват Детето”. Но това, което може би не осъзнавате, е огромната вяра (в Детето), която е необходима, за да обуздаеш себе си и наистина да позволиш на детето да поеме водачеството
Наталия Дончева: Вкарването на децата в рамки създава чувство за поробеност
Със задачата да не чакат промяната от вън са се заели Валентина Тодорина - валдорфски учител в школа "Изида" - Член на УС на Сдружение за валдорфска детска градина и училище - Стара Загора и Наталия Дончева - Председател на Сдружението. Разговаряме с тях за отминалото лято и техните активности с децата, за новото образование и техните планове за тази учебна година.
За въвеждането на метода Монтесори в Пловдив, Стефан Стоянов влезе в международна имидж класация
Стефан Стоянов е избран за новаторски подход в образованието чрез въвеждането на Монтесори метод в публични детски градини в Пловдив, което се прави за първи път не само в България, но и в Югоизточна Европа.
Природно училище Творилци търси помощ за изграждане на свещен купол
Младите добротворци от Природното училище “Творилци” вярват, че истински ценните неща се дават даром, така както се и приемат даром, според възможностите на всеки.
Започва цикъл от лекции и ателиета за прилагане на валдорфска педагогика у дома
Лекциите и ателиетата ще помогнат на нас родителите, независимо къде учат децата ни, да се докоснем в дълбочина до валдорфската педагогика и да разберем как да я прилагаме у дома, как да продължим темите от детската градина или училище вкъщи, както и как да се създаде единна възпитателна среда, чрез съдействие на родители и учители.
Индивидуалните ограничения в мислите и чувствата се пренасят в обществото
Учениците днес са заставени да учат как да минават контролни. Това пречи на учителите да си вършат работата ефективно, спира или забавя развитието на учащите и затруднява целия образователен процес. Стигаме до извода, че целта на системата е да създаде самодоволни индивиди, които не са в състояние за сложно и рационално мислене, а не “да ги подготви за университет и професионална реализация”.
Децата с по-малко играчки имат по-добра връзка с Природата и Разумността
Децата, които са отгледани с мисълта, че отговорите на желанията им могат да бъдат купени с пари, са повярвали в същата лъжа, като родителите си. Вместо това, децата имат нужда от стимул да живеят освободен от консуматорство живот, като намират радост в неща, които наистина имат смисъл и дълготрайност.
Какъв е пътят към качествено образование на едно (не)обикновено българско семейство
Нека този споделен опит е вдъхновение и опора за всеки родител, който е разочарован от училищната система и иска „да спаси“ децата си от нея. Ние знаем, че има училища и класове, в които работят много отдадени и способни учители и те правят образователната система по-лесно поносима, но разказът, който следва, е по една по-различна тема.
Радикална образователна реформа премахва чиновете и оценките от учебния процес
Елиминирани са курсовете, изпитите и графиците. Класните стаи са трансформирани в пространства за работа, където децата да придобият знания по съвместни проекти.
Любов Миронова: Дайте на децата си свобода за движение и да бъдат независими (ВИДЕО)
В своята тема Любов Миронова подчерта, че до седемгодишна възраст за детето е най-важно да се движи и да се научи да координира движенията на тялото си. Колкото по-сръчно е детето, толкова по-умно става. Плетенето и чистенето на орехи например много помагат на детето да започне да пише по-лесно.
Кръгла маса на тема Монтесори педагогика се провежда днес в София
Днес от 16.00 до 18.00 часа в Заседателна зала 1 на Ректората на Софийския университет ще се проведе кръгла маса на тема: “Иновативно образование в България – Монтесори педагогика”. Събитието е организирано от Факултета по начална и предучилищна педагогика на Софийския университет и Университетския комплекс по хуманитаристика „Алма Матер“.
Децата учат най-добре на открито сред Природата и в досег с нея (ВИДЕО)
Изгледайте това видео, в което се вижда как възпитаниците на английска горска детска градина „Глухарче“ учат без стрес и се забавляват, докато усвояват ценни умения.
Детство на открито - образователна програма за деца в пермакултурна ферма BIOTIFUL, село Атия
Детските ни програми са създадени с цел да дадат алтернатива за свободното време на децата. Тяхната мисия е да провокират качественото оползотворяване на ресурса време - в игри, забавления и учене с огромно удоволствие
Без никаква външна помощ, само с дарения от родители, вложен личен труд и базарите, които правят, групата успява само за 6 месеца да преобрази мястото. Точно преди цялостното завършване на ремонтите, става ясно, че къщата е продадена и училището остава отново без дом.
В Русия показват полезен пример в алтернативното образование с театър за малки деца и бебета
Още една особеност на руския театър за малки деца – преосмислянето на класическата музика и танц. В московския театрален афиш има бебешка версия на балета на Чайковски „Лебедово езеро“, има и пластична фантазия на тема „Годишните времена“ на Вивалди
Образование сред природата по модела Училище без стени, набира все повече популярност
Разпространението на училищата на открито може би е подпомогнато от нарастващото негативно отношение на родители и учители към стандартните тестове, и към това, че децата прекарват твърде много време с модерните смарт-устройства
Естественото учене стимулира децата, а не ги потиска както в повечето училища (ВИДЕО)
Естественото учене е в съзвучие с жизнената сила на децата, не я потиска, а напротив, освобождава я. По думите на Гаяне Минасян то освобождава заложбите и талантите на децата и не им краде от времето