Хазарат Инайят Хан: Вдъхновението - това е поток на удивление и изумление
Вдъхновението - това е по-висока форма на интуицията, защото тя идва като идея, като завършена тема с импровизация, като фраза, създаваща поема. Вдъхновението - това е поток, поток на удивление и изумление
Храната на Духа и Сърцето е помненето на Бога. Зикр е влизане в Извора на Бога
Има 3 вида зикр: зикр с езика, зикр на сърцето и зикр на душата. Зикр с езика се прави по навик, зикр на сърцето е преклонението, докато зикр на душата е знак за блаженство. Човек, който се намира в света на телата, се занимава със зикр на езика; който се намира в света на Божиите Атрибути
Има интересна съдба. Времето, в което живее, като цяло е трудно – постоянни нападения на монголците, оттам – години на глад и мизерия. Животът му е борба срещу насилието.
Хората живеели с правила и ритуали, а Баязид Бистами избрал да живее с Аллах
Баязид Бистами, или известен в иранския свят като Баязид Бисхами, е персийски суфи от северен централен Иран. Известен на бъдещите суфии като Султан-ул-Шрифин, Бисхами се счита за един от изложителите на състоянието на фана, идеята за смъртта в мистичен съюз с Аллах.
Само на Любовта е дадено, на истинската Любов, да преодолее Голгота. Само на нея е дадено възкресение. Голгота е принцип. Голгота е абсолютно завръщане в Любовта, вечната Любов. Голгота е методът, който образува вечна връзка с Бога, а Ал Халладж знаеше къде отива.
Хазрат Инаят Хан: Единението с Бога е мир и тишина, чувство на покой
Глъбините на духа в действителност са това, което наричаме сърце. От тях разбираме, че носим в себе си такова нещо като сърцето, което е най-съкровената глъбинност на човешкото същество.
Красиви притчи с духовно значение за (не)обикновените неща от живота
Представяме ви няколко показателни притчи за нещата от нашето ежедневие, автор на които е ливанския поет, писател, философ и художник Халил Джубран. Както други имените мислители и пророци на Новото време, Джубран живее в периода 1883 - 1931г. Писателят е силно повлиян от мистичното течение на Суфизма.